Scenariul Intâlnirii de dimineaţă

19.10.2013 22:04

Arii curriculare :

  • Limbă şi comunicare
  • Matematică şi ştiinţe ale naturii
  • Arte şi tehnologii
  • Om şi societate

Discipline vizate:

  • Comunicare în limba română
  • Matematică şi explorarea mediului
  • Educaţie pentru societate
  • Muzică şi mişcare

Competenţe generale:

Comunicare în limba română

1.  Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute

  1. Exprimarea de mesaje orale simple în diverse situaţii de comunicare

Matematică şi explorarea mediului

  1. Manifestarea curiozităţii pentru femomene / relaţii / regularităţi / structuri din mediul apropiat
  2. Generarea unor explicaţii simple prin folosirea unor elemente de logică
  3. Sortarea şi reprezentarea unor date în scopul rezolvării de probleme

Educaţie pentru societate

  1. Aplicarea unor norme elementare de conduită în viaţa cotidiană

Muzică şi mişcare

  1. Redarea repertoriului de cântece penru copii cu mijloace interpretative specifice vârstei

 

Competenţe specifice :

Comunicare în limba română

  1. Manifestarea curiozităţii faţă de receptarea semnificaţiei mesajelor orale, în contexte de comunicare cunoscute;
  2. Oferirea de informaţii referitoare la sine şi la mediul apropiat, prin mesaje scurte;
  3. Participarea la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală;

3.3     Citirea simbolurilor pentru vreme şi calendarul naturii.

Matematică şi explorarea mediului

  1. Manifestarea curiozităţii pentru observarea unor fenomene  / procese / structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi;
  2. Identificarea relaţiilor de tipul „dacă … atunci …” între două evenimente succesive;
  3. Sortarea pe baza unui criteriu dat;

Educaţie pentru societate

1.2.     Punerea în practică a unor norme elementare de conduită în contexte familiare.

Muzică şi mişcare

  1. Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text;

Obiective operaţionale:    

Cognitive:

  1. să utilizeze formule de salut adecvate momentelor zilei sau în diferite împrejurări ;
  2. să sesizeze absenţa sau prezenţa unui coleg cunoscându-i chipul şi în acelaşi timp numele;
  3. să precizeze caracteristici ale vremii, marcându-le în Calendarul naturii prin  simbolul  adecvat;

Motrice:

  1. să  se  grupeze respectând regulile şi instrucţiunile versurilor;

Afective:

  1. să participe activ la activitate.

Resurse:

  1. Metodologice

Strategii didactice:

  1. METODE ŞI PROCEDEE: conversaţia, jocul, explicaţia, problematizarea, exerciţiul;
  2. MIJLOACE DE ÎNVĂŢĂMÂNT: panou, fotografii ale elevilor, catalogul clasei, calendarul naturii, jetoane, joc magnetic pentru pescuit.
  3. FORME DE ORGANIZARE: frontală
  1. Temporale: 15 - 20 minute
  2. Umane:

Clasa are un număr de 20 elevi, care se caracterizează printr-o dezvoltare psihică şi fizică normale, corespunzătoare vârstei. Un număr de 5 elevi nu au frecventat grădiniţa. Există 1 elev autist, 1 elev cu caracterisici ADHD şi 5 elevi care beneficiază de terapie logopedică.

  1. Bibliografice:

a) Ştiinţifice:

  • Alexandra Manea, Claudia Matache, Ghid practic pentru clasa pregătitoare, ed. Delta Cart Educaţional, Piteşti, 2012

 

b) Metodico – didactice:

  • Revista Învăţământul preşcolar şi primar nr. 3-4/2012, ed. Arlequin, Bucureşti, 2012;
  • www.didactic.ro;

c) Oficiale:

  • Curriculum naţional, Programe şcolare pentru clasa pregătitoare, Bucureşti, 2013;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Scenariul didactic

 

Tranziţie: Elevii intră în clasă intonând cântecul „Bună dimineaţa”:

 

 


 

R : Ursuleţii s-au trezit

Bună dimineaţa!

Iepuraşii s-au trezit,

Bună dimineaţa!

Soriceii s-au trezit,

Bună dimineaţa!

Si copiii s-au trezit,

Bună dimineaţa!

 

 

Ritmul de înviorare

L-a cuprins pe fiecare

După ce şi-au făcut patul,

A urmat apoi spălatul

Pe obraz, pe ochişori,

Pe năsuc, pe dinţişori.

Bine e să fii curat, îngrijit şi pieptănat!

 

 

Ca să faci tot ce pofteşti,

Şi ca să nu te grăbeşti,

Fii devreme la culcare

Şi devreme la sculare

Să n-alergi după tramvai,

Şi să nu te-mpiedici, vai!

Şi-o să fii de toţi iubit, sănătos şi fericit.!


 

 


 

  1. SALUTUL

„Dimineaţa a sosit,

Toţi copiii au venit,

La şcoală ne-am întâlnit.

 

 

 

 

De mânuţe ne luăm,

Cercul mare îl formăm,

Cu toţii ne salutăm.

 

 

 

 

Bună dimineaţa, vieţuitoare ale mărilor şi oceaneler!

Mă bucur să vă văd.

A-nceput o nouă zi,

Bună dimineaţa, copii!”

Elevii formează cercul, răspund salutului învăţătoarei, apoi se salută între ei, de la stânga la dreapta. Dau mâna, se privesc în ochi, îşi salută colegul cu glas tare, clar, folosind formula „Bună dimineaţa,  ……!” şi numele colegului pe care îl salută, după care îşi aleg vieţuitoarea subacvatică preferată (substantiv şi adjectiv).

 

2. PREZENŢA                                „După ce ne-am adunat

                                                    Şi frumos ne-am salutat,

                                                    Colegii ne-am întâlnit.


 

                                                    Oare cine n-a venit?”

În timp ce strig catalogul, elevul de serviciu aşază pozele elevilor prezenţi la panou.

 

3. CALENDARUL NATURII                              „A-nceput o nouă zi.

                                                                       Cum e vremea azi, copii?”

 

Meteorologul de serviciu prezintă datele zilei şi starea vremii, în timp ce alţi elevi aşează jetoanele corespunzătoare în calendar.

  • Ce zi este azi?
  • Dacă astăzi este joi, ieri a fost .....
  • Dacă astăzi este joi, mâine va fi .....
  • În ce anotimp ne aflăm?
  • Care sunt lunile de primăvară?

4.   NOUTATEA ZILEI

Astăzi este o zi specială. Avem musafiri, care au venit să afle cât de frumos sărbătorim noi Ziua Mondială a Protejării Apelor.

5.ACTIVITATEA DE GRUP

Joc de îndemânare: „La pescuit”

 

Nu ne rămâne decât să ne dorim să fim buni:

 

   Bună dimineaţa, soare!

 

În fiecare dimineaţă

S-avem gândul bun pe faţă.

Către soare să privim,

Iubire sa dăruim.

De gând rău să ne ferim.

S-adunăm doar bucurie,

Şi-n lume s-o răspândim.

Şi aşa, în fiecare dimineaţă,

Orişice copil are gândul bun pe faţă. (elevii mimează fiecare acţiune sugerată de text)

Tranziţie:                   „Bat din palme: clap, clap, clap,

                                 Din picioare: trap, trap, trap,

                                 Ne-nvârtim, ne răsucim,

                                 Spre bănci noi acum pornim.

                                 Bat din palme: clap, clap, clip,

                                 De lecţii sunt pregătit.”

—————

Înapoi


Contact

Crina Cojocaru-CLUBUL CURIOŞILOR

B-dul Bucovina, Bl. 4, sc. B, et. 2, ap.4
Gura Humorului
725300



Înregistrare eveniment nou

Vă rugăm înscrieți informațiile de mai jos: