Arii curriculare :
Discipline vizate:
Competenţe generale:
Comunicare în limba română
1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
Matematică şi explorarea mediului
Educaţie pentru societate
Muzică şi mişcare
Competenţe specifice :
Comunicare în limba română
3.3 Citirea simbolurilor pentru vreme şi calendarul naturii.
Matematică şi explorarea mediului
Educaţie pentru societate
1.2. Punerea în practică a unor norme elementare de conduită în contexte familiare.
Muzică şi mişcare
Obiective operaţionale:
Cognitive:
Motrice:
Afective:
Resurse:
Strategii didactice:
Clasa are un număr de 20 elevi, care se caracterizează printr-o dezvoltare psihică şi fizică normale, corespunzătoare vârstei. Un număr de 5 elevi nu au frecventat grădiniţa. Există 1 elev autist, 1 elev cu caracterisici ADHD şi 5 elevi care beneficiază de terapie logopedică.
a) Ştiinţifice:
b) Metodico – didactice:
c) Oficiale:
Scenariul didactic
Tranziţie: Elevii intră în clasă intonând cântecul „Bună dimineaţa”:
R : Ursuleţii s-au trezit
Bună dimineaţa!
Iepuraşii s-au trezit,
Bună dimineaţa!
Soriceii s-au trezit,
Bună dimineaţa!
Si copiii s-au trezit,
Bună dimineaţa!
Ritmul de înviorare
L-a cuprins pe fiecare
După ce şi-au făcut patul,
A urmat apoi spălatul
Pe obraz, pe ochişori,
Pe năsuc, pe dinţişori.
Bine e să fii curat, îngrijit şi pieptănat!
Ca să faci tot ce pofteşti,
Şi ca să nu te grăbeşti,
Fii devreme la culcare
Şi devreme la sculare
Să n-alergi după tramvai,
Şi să nu te-mpiedici, vai!
Şi-o să fii de toţi iubit, sănătos şi fericit.!
„Dimineaţa a sosit,
Toţi copiii au venit,
La şcoală ne-am întâlnit.
De mânuţe ne luăm,
Cercul mare îl formăm,
Cu toţii ne salutăm.
Bună dimineaţa, vieţuitoare ale mărilor şi oceaneler!
Mă bucur să vă văd.
A-nceput o nouă zi,
Bună dimineaţa, copii!”
Elevii formează cercul, răspund salutului învăţătoarei, apoi se salută între ei, de la stânga la dreapta. Dau mâna, se privesc în ochi, îşi salută colegul cu glas tare, clar, folosind formula „Bună dimineaţa, ……!” şi numele colegului pe care îl salută, după care îşi aleg vieţuitoarea subacvatică preferată (substantiv şi adjectiv).
2. PREZENŢA „După ce ne-am adunat
Şi frumos ne-am salutat,
Colegii ne-am întâlnit.
Oare cine n-a venit?”
În timp ce strig catalogul, elevul de serviciu aşază pozele elevilor prezenţi la panou.
3. CALENDARUL NATURII „A-nceput o nouă zi.
Cum e vremea azi, copii?”
Meteorologul de serviciu prezintă datele zilei şi starea vremii, în timp ce alţi elevi aşează jetoanele corespunzătoare în calendar.
4. NOUTATEA ZILEI
Astăzi este o zi specială. Avem musafiri, care au venit să afle cât de frumos sărbătorim noi Ziua Mondială a Protejării Apelor.
5.ACTIVITATEA DE GRUP
Joc de îndemânare: „La pescuit”
Nu ne rămâne decât să ne dorim să fim buni:
Bună dimineaţa, soare!
În fiecare dimineaţă
S-avem gândul bun pe faţă.
Către soare să privim,
Iubire sa dăruim.
De gând rău să ne ferim.
S-adunăm doar bucurie,
Şi-n lume s-o răspândim.
Şi aşa, în fiecare dimineaţă,
Orişice copil are gândul bun pe faţă. (elevii mimează fiecare acţiune sugerată de text)
Tranziţie: „Bat din palme: clap, clap, clap,
Din picioare: trap, trap, trap,
Ne-nvârtim, ne răsucim,
Spre bănci noi acum pornim.
Bat din palme: clap, clap, clip,
De lecţii sunt pregătit.”
—————
Vă rugăm înscrieți informațiile de mai jos: